TIPS VOOR JE KONINGSDAG OUTFIT

blog

Nog één nachtje slapen en dan is het zover! Het hele land kleurt dan weer oranje want maandag is het koningsdag! Helaas is de weersverwachting niet al te goed en dat maakt het nou net iets moeilijker om je outfit uit te kiezen. Zelf heb ik nog geen idee wat ik ga dragen. Ik hou het weerbericht goed in de gaten want vanochtend zag ik opeens een zonnetje op maandag! Heb jij nog geen idee wat je op koningsdag aan moet trekken? Vandaag presenteer ik 5 tips voor je Koningsdag outfit!


Wees voorbereid op regen
Zoals ik net al zei, de weersverwachting voor maandag ziet er niet heel goed uit. Het wordt koud en grote kans dat het gaat regenen. Vanochtend keek ik op mijn telefoon naar de weersvoorspelling en zag ik dat er bij maandag een zonnetje stond! Helaas wordt het niet zo warm en zonnig als de afgelopen dagen maar naar de kou kunnen we ons kleden. Stop voor de zekerheid nog een warme trui in je tas. Mocht het dan toch wat kouder worden ben jij voorbereid! Ga je naar een festival of een feest? Mijn tip is dan om veel te dansen en te springen. Daar krijg je het ook warm van!

Oranje regenponcho
Totaal niet charmant maar oh zo handig, een regenponcho. Om in de Koningsdag sferen te blijven is het natuurlijk extra leuk om een oranje variant aan te schaffen. Op een festival of in een park zijn er waarschijnlijk niet veel plekken waar je even kunt schuilen. Met een regenponcho blijf je dus lekker droog! Een poncho is ook niet zo groot dus die kun je gemakkelijk in je tas stoppen. Hopelijk hebben we hem helemaal niet nodig!

IMG_9226

Rood, wit, blauw of oranje nagellak
Ben jij iemand die nauwelijks of geen oranje in haar kast heeft hangen? Don’t worry, er zijn genoeg andere manieren om je outfit met oranje of rood, wit, blauw op te leuken! Iets wat ik vaak doe is mijn nagels lakken. Ik draag eigenlijk nooit oranje op Koningsdag en vind het daarom leuk om mijn nagels oranje te lakken. Be creative!

Oranje make-up
Normaal zou ik ook een Nederlandse vlag op mijn wang zetten maar omdat ze nu regen verwachten lijkt me dat niet zo’n goed idee. Dan is het binnen no time verdwenen en heb je allemaal rood, wit, blauwe druppels langs je gezicht druipen. Wel is het mogelijk om deze kleurtjes terug te laten komen in je make-up. Oranje lippenstift zie ik steeds vaker en past dus helemaal bij Koningsdag! Maar doe alsjeblieft geen rood op je bovenlip en blauw op je onderlip. Please.

Oranje bloemenketting
De oranje bloemenketting pak ik ook ieder jaar weer uit de kast. Ideaal omdat ik dus nooit oranje draag! Je kunt hem om je nek hangen maar je kunt hem ook om je hoofd wikkelen, als een bloemenkrans dus. Ik heb de mijne ooit bij de Xenos gekocht en volgens mij heb ik er één euro voor betaald. Prima voor een budget Koningsdag outfit dus!

Wat doen jullie op Koningsdag?

13 thoughts on “TIPS VOOR JE KONINGSDAG OUTFIT

Geef een reactie

