WAAROM DE LENTE MIJN FAVORIETE MODESEIZOEN IS

blog-1

Ik denk dat we nu wel echt kunnen zeggen dat het officieel lente is. Ik heb ook al gezien dat dit lenteweer voorlopig aanhoudt en ik word daar ontzettend blij van. Het zonnetje, de vogels, de bloembollenvelden. De lente is zo’n fijn seizoen; die eerste warme zonnestralen na een koude winter, alle prachtige kleurtjes en dan is het natuurlijk ook tijd om de zomerkleding tevoorschijn te halen. Waarom is de lente mijn favoriete modeseizoen?


Jasjes: Ik vind zomerjasjes echt heel leuk. In de lente is het nog net koel genoeg om een jas aan te trekken. Hier hoef je in de zomer niet snel mee aan te komen omdat het dan vaak te warm is. Ik heb ook best wel wat voorjaarsjassen en kan niet wachten om ze allemaal weer aan te trekken.

Kleur: In de winter dragen we toch sneller de ‘sombere’ kleuren. Zodra het zonnetje gaat schijnen, komen alle kleurtjes weer tevoorschijn. Bye dark jeans, hello white washed jeans! Het is dus weer tijd voor de fris en fruitige kleuren. In de lente draag ik zelf een stuk vaker witte dingen. In de winter maakt dit me echt té bleek maar nu ik eindelijk weer een kleurtje begin te krijgen kan ik de witte kledingstukken prima hebben.

Laagjes: Omdat het vandaag weer iets kouder is dan gister kunnen we weer laagjes combineren. In de zomer heb je vaak genoeg aan één laag. In de lente heb ik vaak twee of zelfs drie lagen aan. Zoveel leuke blousjes, vestjes en jasjes. Prima weer om deze te combineren! Dit is ook zo leuk aan de herfst maar in de lente vind ik het toch net wat leuker omdat de kleuren mij vrolijk maken.

fashion-look-spring-style-summer-Favim.com-201743

Sneakers: Dichte schoenen heb je toch vaak nog echt nodig in de lente. Witte sneakers zijn ook zeker een must have. Ze zijn super makkelijk om met de kleuren te combineren en met die frisse wind is het toch fijn om warme voeten te hebben. In de zomer draag ik nauwelijks sneakers omdat je voeten dan snel gaan zweten. Dat willen we toch allemaal niet?

Floral: In de winter voelt floral toch een beetje misplaatst. Het hoort bij lente! Ik ben gek op bloemetjespatroon. Blousjes, playsuits, rokjes. Het vrolijkt je outfit op! Als je een floral blouse draagt kun je de rest van je outfit ook lekker simpel houden. Perfect voor de ochtenden dat je je hebt verslapen en er toch uit wilt zien alsof je je best hebt gedaan!

– 70’s: De 70’s stijl die we veel terug zien in het festivalseizoen. Franjes, suede, gehaakte tops. Het Woodstock sfeertje doet het goed in de lente. In de lente worden de eerste festivals georganiseerd en iedereen komt helemaal in dat sfeertje. Afgelopen weekend was Coachella en ik heb me weer helemaal laten inspireren door alle outfits die ik daar voorbij heb zien komen. Bij de H&M heb ik ook veel items gezien van de Coachella lijn. Helemaal hot deze lente en zomer!

Wat vinden jullie het leukst aan de lente?

10 thoughts on “WAAROM DE LENTE MIJN FAVORIETE MODESEIZOEN IS

  1. Mooie inspiratie! Ik vind lentekleding ook heel leuk, maar ik weet nooit zo goed wanneer het nu tijd is om de sombere kleding op zolder te gooien en de lente-spulletjes tevoorschijn te halen. Het weer is nu nog zo onvoorspelbaar.

Geef een reactie

