LETS PLAYSUIT!

playsuits

Het is vandaag dan wel rokjesdag maar omdat ik niet zo van de rokjes ben, is het bij mij playsuitdag. Een playsuit is hetzelfde als een jumpsuit, maar dan met korte pijpen. Ideaal voor de zomer, al is het af en toe wel een beetje stuntelen als je naar de wc moet. Ik moet en zal meer playsuits dragen deze zomer. Bloemenprintjes, zwart, neon kleur, wit met kant. Er zijn zoveel verschillende soorten dat ik het onmogelijk vind om te kiezen. Waarom ik playsuits zo leuk vind? Kijk mee!


Vroeger was ik al helemaal niet van de rokjes of jurkjes en droeg ik in de zomer alleen maar korte broekjes. Toen ik afgelopen zomer heel erg was afgevallen paste ik eigenlijk geen enkele short uit mijn kast meer en moest ik a la minute naar de winkel om nieuwe dingen te kopen. Bij de H&M liep ik een zwarte playsuit met kant tegen het lijf en ik was opslag verliefd. Ik heb hem natuurlijk gelijk meegenomen en ontzettend veel gedragen. Toen begon mijn obsessie.

Desktop93Een playsuit is één geheel dus het topje zit vast aan het broekje. Vroeger werd het gezien als lingerie en werd het gemaakt van zijde en andere zachte stofjes. In de jaren 70 werden ze populairder en droegen vrouwen de playsuit naar het strand maar ook in het uitgaansleven. Het is een korte versie van een jumpsuit. In 2006 werden de playsuit en jumpsuit weer populair en sindsdien worden ze nog steeds veel gedragen. De kans is groot dat onze moeders vroeger ook in playsuits en jumpsuits rondliepen.

Romper, playsuit, het kent veel namen. Ze komen ook in allerlei vormen, maten en kleuren en dat maakt ze zo leuk. De een heeft wat lossere pijpen waardoor het op een rokje lijkt, de ander heeft geen bandjes. Ze zijn zo veelzijdig waardoor het ook gemakkelijker is om ze met verschillende dingen te combineren. Hakken, slippers, sandalen. You can dress it up and you can dress it down. Vorig jaar had ik mijn playsuit overdag aan naar het strand. Dan had ik hem uiteraard gecombineerd met slippers. ’s Avonds had ik hem ook aan als we ergens gingen eten maar dan is het weer prima om hem te combineren met hakken of een grote statement ketting.

Desktop95Ik hou vanaf nu alle winkels in de gaten omdat ik meer playsuits wil scoren! Mochten jullie het leuk vinden als ik dit met jullie deel, let me know! Dan zal ik daar een artikel over schrijven.

Wat vinden jullie van playsuits?

13 thoughts on “LETS PLAYSUIT!

  1. Playsuits zijn zo mooi! Ik had afgelopen maandag nog een heel mooi exemplaar in mijn handen bij de Primark voor maar €7. Ik heb hem toch niet meegenomen omdat het nog mega lang duurt voordat ik hem kan dragen. Ben benieuwd welke exemplaren jij in gaat slaan hihi. Liefs

  2. Ze zijn allemaal zo schattig! Ik had een zwarte en die heb ik letterlijk helemaal afgedragen, dus moet maar eens een nieuwe scoren. Wel heb ik afgelopen zomer een roze/witte strapless variant gescoord maar nog helemaal niet kunnen dragen; dat gaat aankomende zomer SOWIESO gebeuren haha!

Geef een reactie

