3 TIPS VOOR EXTRA SFEER IN JE KAMER

blog

Ik ben onlangs verhuisd in mijn eigen huis. Dat klinkt misschien heel gek maar ik ben van kamer veranderd. Ik heb nu een kamer op zolder omdat die groter is dan mijn oude kamer. Ik was toe aan een tweepersoonsbed en die paste niet in mijn oude kamer. Ik ‘woon’ hier nu 4 maanden maar het voelt nog steeds niet helemaal als mijn plekje. Ik heb het gevoel dat er nog heel veel gedaan moet worden en ik mis sfeer. Maar hoe creëer je sfeer in je kamer? Hoe maak je het gezellig? Het is makkelijker dan je denkt!


Desktop91

Bron: Pinterest

Let’s get romantic
Ik hou van kaarsen. Kaarsen geven zoveel sfeer en ze zijn ook nog eens super romantisch. Ik heb meerdere plateau’tjes in mijn kamer staan met kaarsen. Kaarsen staan algemeen bekend als sfeerverlichting. Ze brengen warmte, sfeer en rust in huis. Vroeger werden kaarsen gebruikt als hoofdbron van licht maar tegenwoordig hebben we ze in huis als sfeermaker (en ook erg handig als de stroom onverwachts uitvalt). Ik heb niet alleen standaard kaarsen maar ik heb ook veel geurkaarsen. Deze vind ik heerlijk om ’s avonds aan te steken zodat mijn kamer helemaal gevuld wordt met mijn favoriete geur, kokosnoot. Zet meerdere kaarsen van verschillende afmetingen, vormen en kleuren naast elkaar of op een leuk dienblad of plankje.

Desktop89

Bron: Pinterest

Get cosy with accessoires
Met accessoires bedoel ik kussentjes, fotolijstjes, een kleed, plantjes en dat soort dingen. Doe dit echter wel met mate omdat het anders een grote verzameling van prulletjes word. Ik laat me altijd inspireren door de Scandinavische blogs. Minimalistisch maar toch sfeervol. Een vloerkleed geeft veel warmte en doet zoveel met de uitstraling van je kamer. Mijn kamer voelde voor mijn vloerkleed heel koud aan. Sinds ik een kleed heb voelt mijn kamer een stuk completer. Het is trouwens ook fijn als je ’s ochtends met je blote voeten uit bed stapt. Heerlijk om begroet te worden door een fluffy kleed. Ook ben ik helemaal weg van grote staande lampen maar omdat ik te maken heb met schuine muren is dit geen ideale optie. Op Instagram zien we ook steeds vaker de fotolijstjes met een inspirerende tekst. Omdat deze vrij simpel zijn is het heel leuk om ze in een groepje op te hangen. Zorg er dan wel voor dat het geen bonte bedoeling wordt. Keep it simple.

Desktop90

Bron: VELUX

Let that sun in
Gordijnen, ze worden heel vaak onderschat. Sinds mijn ouders een huis in Nederland hebben gekocht zit ik ook in het hele interieurproces. We hebben sinds kort gordijnen en ik had echt het gevoel dat we dat totaal niet nodig hadden. I couldn’t be more wrong. Het galmt een stuk minder in onze woonkamer en het staat ook nog eens stuk gezelliger. Zoals ik eerder zei heb ik nu een kamer op zolder. Heel gezellig hoor, die schuine muren maar het is niet altijd even makkelijk. Zo kan ik geen gordijnen ophangen omdat ik dus ook dakramen heb. Die gordijnen zouden recht naar beneden hangen en hebben dus helemaal geen toegevoegde waarde. Na wat research kwam ik terecht op de webshop van VELUX waar ik meerdere exemplaren heb gezien en ik moet zeggen, ik wist helemaal niet dat raamdecoratie voor een dakraam zo leuk kon zijn! Ik zou zelf voor de plissé gordijnen kiezen omdat ik het ideaal vind dat je de mogelijkheid hebt om zelf te bepalen hoeveel licht je binnen laat. Ik heb ze vaker bij mensen gezien en ik vind het echt veel hebben. Ze zorgen echt voor een gezellig sfeertje. Perfect voor meerdere kamers in huis dus!

Het is dus eigenlijk best wel makkelijk om extra sfeer te creëren in je kamer. Kussentjes, kaarsen, gordijnen en fotolijstjes veranderen de hele uitstraling van je kamer. Binnen no time maak je het gezellig en sfeervol.

Hoe maken jullie je kamer gezellig?

 

4 thoughts on “3 TIPS VOOR EXTRA SFEER IN JE KAMER

Geef een reactie

