BALAYAGE, DÉ TREND VAN 2015

Balayage

Vorig jaar zat ik nog helemaal met reversed ombre in mijn hoofd maar nu ben ik helemaal weg van balayage. De kleuren lopen subtieler in elkaar over en ik wil gewoon iets nieuws doen met mijn haar. Het lijkt wel alsof ik met de dag meer en meer ginger word. Niks mis mee natuurlijk maar nu dat het voorjaar is vind ik het tijd om iets nieuws te proberen. In de zomer wordt het vanzelf blonder maar in het voorjaar gebeurd dat niet zo snel bij mij. Ook zit ik nog te twijfelen of ik mijn haar in een lange bob ga knippen. Genoeg over mijn haarstruggles, laten we het hebben over dé haartend van 2015. Wat is balayage eigenlijk?


 

Desktop87

Bye Ombre, hello Balayage! Het is helemaal hot en tegenwoordig de meeste gevraagde haarkleur in de salon. Ik kan balayage het beste omschrijven als een natuurlijke ombre. Bij ombre zie je soms echt zo’n streep en lopen de kleuren niet mooi in elkaar over. Balayage is een frans woord voor een ‘veeg’. Balayage zijn eigenlijk highlights die er heel natuurlijk uitzien en waardoor je een sunkissed effect krijgt. Door de ‘vegen’ lopen de kleuren mooi in elkaar over. En het fijne is, het kan bij ieder haartype en haarkleur! Nog een voordeel is dat je geen uitgroei krijgt dus je hoeft niet om de zoveel weken naar de kapper om het bij te laten kleuren.

Het is dé haartrend van 2015 en ik kende het eigenlijk van Pretty Little Liars. Aria en Emily hebben prachtig donker haar met subtiele lichtere highlights erin. Het staat zo mooi met beachy waves. I’m hooked! Ik wil ook balayage.

Desktop88-001

Ik zag het voornamelijk op foto’s van Hollywood sterren maar ik zie het nu ook vaker in Nederland. Ik vind het zo’n vette trend en zit er daarom echt over na zit te denken om dit te laten doen. Als iemand nog tips weet over een goede salon die dit kan hoor ik het graag!

 Wat vinden jullie van deze haartrend?

17 thoughts on “BALAYAGE, DÉ TREND VAN 2015

Geef een reactie

