STUDENTEN BE LIKE…

tumblr_ndd1qzVMH11rzs2lno1_1280

De tentamenweek is weer aangebroken en dat betekent dat we weer de boeken in kunnen duiken. Althans, dat is de bedoeling. Heel veel van ons zijn nu bezig met tentamens en opdrachten. Ik moet nu eigenlijk aan een Javascript opdracht werken maar ik stel het iedere keer weer uit. Dus, als jij ervaring hebt met Javascript en mij wilt helpen, let me know! Hoe kan je een student nou perfect omschrijven? Als ik aan studenten denk denk ik aan makkelijk eten, geldproblemen, weinig slapen en toch ook wel weinig leren. Aan het begin van de periode hoor je iedereen altijd zeggen dat ze meteen gaan beginnen met leren maar uiteindelijk beginnen ze pas een week voor het tentamen. Om in de sfeer van de tentamenweek te blijven heb ik vandaag een artikel met typische studententrekjes. Lees mee!


– Een 5,5 halen voor dat ene hele moeilijke tentamen voelt als een 10
– Een 5,8 halen voor een opdracht waar je veel tijd en moeite in hebt gestoken voelt dan weer als een faal (deze week nog mee gemaakt, zo pijnlijk)
– Stufidag is een feestdag
– En een paar dagen later is het er al helemaal doorheen gedraaid. We moeten nog een paar weken!
– Té veel geld uitgeven bij de AH To Go omdat je zo’n lange wereldreis met de trein af moet leggen
– De waterkoker gebruiken als maatbeker
– Iene miene mutte tijdens multiple choice
– Stiekem toch heel veel tijd hebben voor leuke dingen, zoals uiteten of de bios
– Tijdens de tentamenweek geen tijd hebben om te koken, dus dan maar een diepvries pizza
– ‘Om 12 uur ga ik echt beginnen met leren’ of toch niet..
– 10 wekkers zetten ’s ochtends omdat je echt je bed niet uit kunt komen
– Wijntjes, wijntjes en nog meer wijntjes
– En dan natuurlijk in de groepschat gooien hoeveel je van iedereen krijgt

Dit zijn typische studentenmomenten die ik vaak meemaak. Eigenlijk kunnen we dan wel concluderen dat ik bij mijn omschrijving van studenten pas. Makkelijk eten, ‘geldproblemen’ (niet echt problemen, maar wel gelijk stufi opmaken), weinig slapen en stiekem ook wel weinig leren. Nou, nu ga ik toch maar echt aan die opdracht beginnen! Succes met de tentamens!

Herkennen jullie deze studententrekjes?

7 thoughts on “STUDENTEN BE LIKE…

Geef een reactie

