DINGEN DIE JE EXTRA WAARDEERT ALS JE OP JEZELF WOONT

Desktop64

Uit huis gaan is een grote stap. Heel veel kiezen er zelf voor om uit huis te gaan maar bij mij is dat anders gegaan. Dat betekent natuurlijk niet dat we niet allemaal dezelfde ‘struggles’ hebben. Je moet opeens zelf je eigen boodschappen doen, je wasjes draaien en schoonmaken. Ik moest hier in het begin behoorlijk aan wennen. Ik heb vaak gehad dat ik mijn favoriete shirtje aan wou trekken en dat ik er dan achter kwam dat ie nog niet gewassen is. Die was gaat niet vanzelf weg als ik er niks aan doe. Ik heb een lijstje gemaakt met dingen die ik extra waardeer sinds ik op mezelf woon. Het zijn vaak kleine dingen waar ik helemaal nooit bij stil heb gestaan. Het leek gewoon normaal dat de koelkast altijd vol was of dat er altijd wel genoeg eten in huis was. Stiekem is dit ook gewoon een artikel om mijn ouders te bedanken, haha.


tumblr_inline_n1hkb3QqOU1raf1sh

Sinds ik op mezelf woon merk ik dat het echt niet makkelijk is. Ik heb het heel erg onderschat. Ik woon sinds zomer 2013 op mezelf en toen kende ik eigenlijk nog niet veel mensen die op zichzelf woonde. Ik had de verhalen nog niet gehoord maar ik dacht dat ik het wel aan kon. Zo moeilijk kon het toch niet zijn? Boodschappen deed ik al vaak met mijn moeder, vond ik ook geen rot taak dus ik dacht dat dat me prima af zou gaan. I couldn’t be more wrong. Heel vaak heb ik nog dat ik geen standaard dingen in huis heb. Als ik bijvoorbeeld geen zin heb om boodschappen te doen kan ik geen pasta maken omdat ik niet standaard pastasaus in huis heb. Dat soort dingen waardeer ik nu meer als ik bij mijn ouders ben. En nog veel meer dingen natuurlijk:

– Een volle koelkast
– Vuile was ligt binnen no time weer in de kast
– Gestreken kleding (ik kan voor geen goud strijken)
– Een schone douche
– Een opgeruimde slaapkamer (ik ben zelf verantwoordelijk voor mijn slaapkamer maar die vergeet ik vaak op te ruimen omdat ik te druk bezig ben met de rest van het huishouden)
– Gezellig de dag bespreken tijdens het avondeten
– Iedere avond weer een warme maaltijd op tafel
– Afwassen! Veel beter als je de afwas gelijk na het eten doet zodat je er niet meer aan hoeft te denken ‘s avonds
– Geen stofwolkjes in de hoeken van de woonkamer
– Geen piepend brandalarm omdat je niet weet hoe je hem uit moet zetten
– Licht in iedere kamer (ik zit momenteel met een wc zonder werkend licht maar ik kan hem niet zelf vervangen omdat het plafond veels te hoog is)
– Stufi!
– Schone wc’s

Altijd als ik bij mijn ouders ben voelt het alsof ik dan weer in een hotel slaap. Alles wordt voor me gedaan, alles is schoon en ik voel me altijd welkom. Tuurlijk, sinds ik met een boodschappenlijstje werk merk ik ook dat ik standaard veel meer in huis heb. Maar of het ooit zo zal worden als thuis? Dat denk ik niet. Later hoop ik dat natuurlijk wel want het zou een beetje sneu zijn voor mijn kinderen als ik hun niet kan geven wat mijn ouders mij hebben gegeven.

Woon jij nog thuis of al op jezelf?

10 thoughts on “DINGEN DIE JE EXTRA WAARDEERT ALS JE OP JEZELF WOONT

  1. Mooi geschreven! Je beseft inderdaad hoe goed je het thuis had als je op jezelf woont. Ik moet zeggen dat het me ook redelijk afgaat alleen die afwas – pff! haha 😉
    Heel erg leuk dat je me blog volgt trouwens!

  2. Heel leuk artikel! Het klopt namelijk echt, ik woon sinds 2 maanden ook niet meer thuis en het is zeker even wennen. Nu vind ik het altijd gezellig hoor bij mijn ouders thuis maar ben blij dat ik weet dat ik ‘avonds weer naar mijn eigen huisje kan

  3. Superleuke post en zó herkenbaar! Een jaar geleden ben ik getrouwd (op m’n 19e ^^ ) en ja, dus ook uit huis gegaan. En bij twee personen hoort meer troep en was en viezigheid 😉 Voordat je ook genoeg boodschappen in huis hebt om het weekend door te komen..! Maar ’t is wel gezellig 🙂

Geef een reactie

