DE BESTE EN SLECHTSTE DRANKJES

tumblr_nartm9IjjP1t1prrio1_500-001

Als je op je voeding wilt letten vergeten we vaak om ook op ons drinken te letten. Drinken is heel belangrijk. Het kiezen van de juiste drankjes kan je metabolisme beïnvloeden, het aantal calorieën dat je binnenkrijgt verminderen en je eetlust onder controle krijgen. Het is belangrijk dat je op een dag genoeg drinkt. Water is natuurlijk ontzettend gezond maar om dat nou de hele dag te drinken? Er zijn nog meer verstandige keuzes op het gebied van drinken. Welke drankjes zijn nou eigenlijk goed en welke kan je beter vermijden?


Frisdrank – no!
Frisdrank kan je beter meteen vermijden. Het zit vol met suikers, waar je dus alleen maar dik van wordt. Ik had nooit genoeg aan één glas dus ik bleef het maar drinken. Ook krijg je er snel een opgeblazen gevoel van omdat het koolzuur bevat. Frisdrank is dus een no no! Er zijn wel gezonderen soorten frisdranken, zoals Ice Tea Green Tea. Het is gezonder maar bevat nog steeds de suikers die je eigenlijk liever vermijdt.

Sapjes – yes!
Fruitdranken zijn een beetje tricky. Het klinkt gezond maar pas op, sommige bevatten alsnog veel suiker. Kies voor sapjes waar geen toegevoegde zoetstoffen in zitten. Deze informatie kan je allemaal vinden op het voedingswaarde etiket op het pak. Als je het toch wilt drinken kan je het ook aanlengen met water. Eigenlijk wordt het dan een soort limonade. Tip: pers je eigen sinaasappelsap. Lekker en ook nog eens het gezondst!

5979609831_b82d1f0269_z_large

Smoothies – yes!
Blend je favoriete fruit, mix dit met magere melk en je hebt een glas vol vitamines en mineralen. Veel voorverpakte producten bevatten teveel suiker ookal doen ze net alsof het gezond is. Sommige smoothies worden ook met ijs gemaakt, deze kan je ook beter vermijden. Het is het beste als je de smoothie zelf maakt. Op die manier bepaal je helemaal zelf wat je erin gooit. Een smoothie is echt heerlijk als ontbijt omdat het ook goed vult.

Energiedrank – no!
Het spreekt eigenlijk voor zich, energiedrank is niet gezond. Als je veel sport kan je beter voor water kiezen in plaats van energiedrank. Water is goed voor al dat zweten wat je tijdens het sporten doet. Veel mensen voelen zich ook niet helemaal lekker nadat ze energiedrank hebben gedronken. Ze voelen zich druk en onrustig. Dus vermijd energiedrank!

tumblr_mlrkqa52gA1rnjkhyo1_500

Groene thee – yes!
Ik heb hier laatst een heel artikel over geschreven omdat groene thee heel gezond is. Ik heb frisdrank helemaal vervangen door groene thee. Groene thee werkt ook nog eens het best als je het meerdere keren per dag drinkt! Heel handig omdat het belangrijk is om genoeg te drinken op een dag.

Cocktails – no!
Sterke drank bevat eigenlijk niet zoveel calorieën maar als je het gaat mixen met frisdrank wordt het gelijk een stuk slechter. Zoals we allemaal wel weten is alcohol niet heel goed voor je. We noemen het niet voor niks een ‘bierbuikje’. Je kan natuurlijk af en toe wel alcohol drinken maar drink het met mate.

Wat is jouw favoriete drankje?

Advertenties

One thought on “DE BESTE EN SLECHTSTE DRANKJES

  1. Haha leuk artikel en ook erg leuk geschreven! Ik maak mijn fruitdrankjes meestal zelf van vers fruit want net zoals je zegt, in veel kant-en-klare fruitdrankjes zit toch best nog al wat suiker!

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s