LIFE LATELY #3: SNEEUW, IJS EN STUNTELEN

Desktop60

Sneeuw, ijs en stuntelen? Dat klinkt wel heel raar maar zo kan ik deze week mooi omschrijven. Er lag sneeuw, er lag ijs en soms is dit geen perfecte combinatie met fietsen en/of lopen. Het was deze week een winterparadijs terwijl het dit weekend toch wel redelijk warm aanvoelde. Ik ben met de fiets onderuit gegaan, heb in een lange tijd weer sneeuw gezien en heb deze week heerlijk gegeten. Ik moet er wel echt aan wennen dat ik foto’s moet gaan maken voor mijn Life Lately. Ik merk dat ik aan het eind van de week niet genoeg foto’s heb. Nou, goed voornemen voor volgende week dus!


FullSizeRender-004

Maandag was een rustig dagje. De nieuwe periode op school was begonnen maar ik ben deze periode iedere maandag vrij. Ik heb een heerlijk dagje thuis gezeten. Ik hoefde er gelukkig niet uit want ik had alle boodschappen al in huis. Achteraf was het maar beter dat ik niet naar buiten hoefde want het was weer lekker glad op de weg. Daar had ik maandag dus geen last van.

FullSizeRender-005

Maar helaas, ik kon de ijs niet de hele week ontlopen. Dinsdagochtend stond ik vroeg op omdat ik de trein van 7:11 moest halen. Ik had me een beetje verslapen, deed een beetje te lang over mijn broodjes smeren en stond weer ontzettend voor de spiegel te treuzelen. Met als gevolg, ik moest heel snel op de fiets springen omdat ik anders de trein never nooit zou halen. Ik doe de garagedeur open, merk dat ik al een beetje weg glibber maar ik dacht ‘ik kan nu niet meer naar het station lopen, want dan ben ik sowieso te laat’. Ik sprong op de fiets, af en toe een beetje glad maar naar mijn gevoel ging het goed. Tot ik een auto voorrang moest verlenen. Ik rem, voel mijn fiets wegglijden en val met mijn zij op de ijskoude stenen. Het deed pijn ja, maar het enige wat ik kon denken was ‘ik MOET die trein halen!’. Ik spring dus weer op de fiets, rijd naar het station en gooi mijn fiets neer. Het ging allemaal prima tot ik op Schiphol was. Mijn hele lichaam verstijfde en ik kon bijna niet meer lopen van de pijn. Ik heb toen maar weer de trein naar mijn huis gepakt en ben mijn warme bedje in gedoken. Ik ben dan ook wel een kluns, maar dit kan iedereen gebeuren als het glad is. Ik was die ochtend ook zeker niet de enige want onderweg naar het station viel de een na de ander.

FullSizeRender-002

Woensdag moest ik dus mijn fiets weer ophalen van het station. Ik had hem de dag ervoor maar ergens snel neergezet omdat het overal te glad was. Ik durfde niet echt meer om te lopen om een goed plekje te vinden. Niet heel slim want ik had hem nu ergens gezet waar anderen dus hun fiets makkelijk achter konden parkeren. Ik kon mijn fiets niet pakken. Ik ben die dag wel 3x naar het station geweest om te kijken of ik hem kon pakken en om 21:00 was het eindelijk feest!

FullSizeRender-003

Donderdag had ik nog steeds erg last van het vallen dus ben ik maar weer thuis gebleven. De trap op en af ging al heel moeilijk dus ik zag het niet zitten om die hele wereldreis naar Utrecht af te leggen. Ik heb die dag maar een beetje aan school gezeten en verder niet veel gedaan. ’s Avonds heb ik echt iets lekkers gemaakt. Een stuk zalm met feta kaas erop. Ik heb de feta in stukken gesneden en op de zalm gelegd, vervolgens peper en zout erop gegooid en toen 15 minuten in de oven. Hmm, was echt zo lekker!

Dit weekend was ik bij de boyfriend en ben ik vergeten om foto’s te maken. Gister gingen we de stad in en hebben we ergens een lekker broodje gegeten. Zonde, die foto had ik goed kunnen gebruiken voor dit artikel. Maar ik ga er vanaf nu opletten! Ik heb mijn telefoon altijd bij me dus ik heb eigenlijk geen excuus om geen foto’s te maken.

Vanochtend heb ik mijn eerste cijfer teruggekregen van de laatste tentamenweek. Helaas een onvoldoende. Ik had hem wel aan zien komen want ik had niet echt een goed gevoel over dat tentamen maar het is alsnog wel altijd even balen. Ik ga maar snel beginnen met leren zodat ik de herkansing kan rocken. Propedeuse, I’m still coming for you! 

Hebben jullie nog leuke plannen deze week?

One thought on “LIFE LATELY #3: SNEEUW, IJS EN STUNTELEN

Geef een reactie

