KOUDSTE DAG VAN HET JAAR

sweater

Vanochtend werd ik wakker, deed mijn gordijnen open en alles was wit. Ik had helemaal niet meegekregen dat het zou gaan sneeuwen vannacht dus ik was er totaal niet op voorbereid. Toen ik het nieuws zag kwam ik erachter dat dit niet het laatste winterse dagje is. Jongens en meisje, opgepast! Het wordt morgen de koudste dag van het jaar. We hebben te maken met een gevoelstemperatuur van maar liefst 12 graden onder nul. Damn, hier kunnen we ons maar beter goed op voorbereiden. Trek je warmste trui maar alvast uit de kast. Koudste dag van het jaar, we’re ready for you!


Mutsen en hoeden

Desktop54

Mutsen en hoeden zullen nodig zijn morgen. Met een gevoelstemperatuur van 12 graden onder nul zullen onze oren het waarderen als ze goed beschermd zijn. Mijn oren vatten snel kou en aan alleen een dikke sjaal heb ik niet genoeg. Gelukkig heb ik lang haar waarmee ik mijn haren nog altijd kan bedekken als ik geen muts bij me heb. Ik weet in ieder geval zeker dat ik morgen wel een muts ga gebruiken. Hoeden en mutsen staan ook nog eens leuk dus het is zeker geen straf om deze te moeten dragen.

Truien en sjaals

Desktop55

Morgen is het Nationale Warme-Truiendag. Komt dit dan even goed uit dat dat ook nog valt op de koudste dag van het jaar. Met een warme trui kom je al een heel eind om jezelf te beschermen. Combineer deze met een warme sjaal en je bent helemaal klaar voor deze dag! Nu ik deze foto’s zo zie merk ik dat ik zo graag een bordeauxrode sjaal wil.

Warme jas

Desktop56

Als je naar buiten gaat is het belangrijk dat je een warme jas aantrekt. Vroeger mocht ik nooit mijn jas aan in de auto van mijn moeder omdat ik er dan aan ‘gewend’ zou raken. Ik snapte nooit wat ze bedoelde maar sinds ik iedere dag de trein pak ben ik erachter gekomen dat mijn moeder gelijk had. In de trein hou ik mijn jas altijd aan en als ik dan eenmaal weer buiten ben, ben ik de warmte van de jas gewend. Er is dan eigenlijk niks meer wat mij goed warm kan houden. Mijn advies is dan ook om je jas uit te trekken als je in de bus, auto of trein zit. Je hebt er dan veel meer aan als je weer buiten bent!

Voorkom droge huid
Door de kou droogt je huid veel sneller uit. Gebruik lippenbalsem om je lippen soepel en zacht te houden. Speeksel droogt je lippen uit dus om je lippen vochtig te houden kan je dit het beste met lippenbalsem doen. Met handschoenen voorkom je uitgedroogde handen. Mijn handen zijn soms zo droog dat er kleine scheurtjes in komen. Dit doet verschrikkelijk veel pijn dus het is belangrijk om handschoenen te dragen en vaak handlotion te gebruiken.

Zijn jullie klaar voor de koudste dag van het jaar?

2 thoughts on “KOUDSTE DAG VAN HET JAAR

Geef een reactie

