BLOGILATES APP

IMG_9057

Sporten, daar wil ik me meer mee bezig houden. Mijn goede voornemen is ook niet voor niks ‘naar de sportschool gaan’. Daar is helaas nog niks van gekomen omdat december zo’n dure maand was. Maar wie zegt dat je alleen in de sportschool goed kan sporten? Ik volg de kalender van Blogilates en ik vind dit echt een aanrader! Na de workouts ben ik altijd super moe, maar wel zo’n gevoel dat ik iets goeds heb gedaan. Het voelt heerlijk! Ik doe deze workouts gewoon thuis, op een yogamat. Vorig jaar heb ik ook een tijdje de filmpjes van Blogilates gevolgd maar dit jaar heb ik ervoor gekozen om de app te downloaden. Op die manier heb ik veel beter overzicht en weet ik precies wat ik moet doen. Benieuwd naar de app? Lees verder!


IMG_9065

Op de app kan je verschillende dingen doen. De kalender is een maandoverzicht met alle workouts. De bolletjes onder de datum zijn het aantal workouts die je die dag moet doen. Zoals je kan zien begin je de week met weinig en wordt het steeds meer. Dag 7, 14, 21 en 28 zijn rustdagen. Die heb je ook echt nodig! Het fijne aan deze kalender vind ik dat het je echt motiveert. Er wordt gebruik gemaakt van motiverende quotes en iedere keer als je een filmpje hebt gedaan komt er een positieve popup op je scherm. Momenteel ben ik bezig met de Beginners Calendar. Ik moet er wel even bij melden dat de app gratis is maar je betaalt wel voor een workout kalender. Je betaalt hier ongeveer 90 cent voor.

IMG_9067

Als je niet voor de kalender wilt betalen kan je ook naar het kopje met videos. Daar kan je gratis de filmpjes bekijken en op die manier ook een workout serie volgen. Ik heb ervoor gekozen om een kalender te kopen omdat ik dan van mezelf weet dat ik echt de filmpjes ga volgen. Ik vind het moeilijk om mezelf te motiveren dus ik heb zo’n kalender nodig. Als jij dit probleem ook hebt raad ik je ook aan om voor de kalender te betalen. Als je hem eenmaal hebt gekocht kan je hem onbeperkt gebruiken.

IMG_9066

En dan een heel handig deel van de app: recepten. Ik heb dit nog niet veel geprobeerd maar dat ben ik wel van plan. Hier staan heel veel verschillende gezonde recepten. Er staan echt hele leuke dingen tussen zoals Berrylicious Microwave Minute Muffin, Apple Cinnamon Protein Pancakes en Summer Berry Sorbet. Klinkt allemaal heel spannend! Dit is ook heel handig als je gezond wilt eten maar je totaal inspiratieloos bent qua recepten. Ik merk dat ik iedere dag wel zit van ‘pff, wat moet ik vanavond nou weer eens eten’. Iedere dag hetzelfde ontbijt, lunch en avondeten is ook niet goed voor je.
P.S. please excuse the candy crush reclame, ik ben weer helemaal verslaafd.

Ik vind de app van Blogilates heel fijn. Cassey van Blogilates is zelf heel motiverend en het is geen straf om haar workouts te volgen. Als ik zelf iedere dag mijn workouts zou moeten plannen zou ik echt niet ver komen. Ik heb dus heel veel aan haar app! Ik volg de filmpjes niet op mijn telefoon maar op mijn laptop. Dan kijk ik welke workouts ik vandaag moet doen en dan zoek ik ze op op youtube. Ik vind het prettiger om het via een groter scherm te volgen.

Welke fitness app(s) gebruiken jullie?

One thought on “BLOGILATES APP

Geef een reactie

