IK WIL ZOMER

large

Ik ben echt toe aan de zomer. Ik heb het helemaal gehad met de dikke winterjassen, sjaals en handschoenen. En oh, alle spieren in je lichaam aanspannen omdat je het zo koud hebt. Ik ben er klaar mee. Ik hoop ook dat het zo snel mogelijk weer wat warmer wordt. Ik wil zon, warme zomeravonden en bbq-en. Vroeger zei ik altijd dat mijn favoriete seizoen de herfst was. Ik ben steeds meer van mening dat mijn favoriete seizoen toch wel de zomer is. Waarom hou ik zoveel van de zomer? Lees verder!


Bruine huid
Ik voel me veel mooier in de zomer. Ik draag dan nauwelijks make up omdat mijn huid veel egaler is en het al een mooi kleurtje heeft. Uit onderzoek is gebleken dat we ons mooier voelen in de zomer. Mijn haar wordt nóg blonder en door de bruine huid lijken mijn ogen ook een stuk blauwer. Ik zit al een tijdje te twijfelen over de zonnebank. Ik wil heel graag gaan maar omdat ik nog nooit ben geweest heb ik geen idee wat ik kan verwachten. Hebben jullie weleens een zonnebank gepakt? Laat het dan weten. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Vrolijker
Er is toch niks beter dan wakker worden, gordijnen open maken en dat het zonnetje vol in je gezicht schijnt. Ik kan daar zo vrolijk van worden. Het is zo’n goede manier om de dag mee te beginnen. Het liefst ga ik dan ook nog even lekker buiten ontbijten en dan weet ik helemaal zeker dat het een mooie dag gaat worden. Nu blijf ik veels te lang in mijn bed liggen omdat het buiten ook grauw blijft. Er schijnt geen zonnetje door de gordijnen dus ik kan ook moeilijk inschatten hoelaat het nou precies is. In de zomer ben ik altijd veel eerder wakker en ben ik veel actiever. Omdat het ’s avonds ook gewoon warm blijft, blijf je ook veel langer buiten hangen na het avondeten.

Geen zorgen
Zomer betekent ook vakantie. In de vakantie heb ik nooit zorgen, alsof ik mijn normale leventje eventjes helemaal achter me laat. Vooral als ik in  het buitenland op vakantie ben. Die weken doe ik liever niks en denk ik het liefst niet aan school. Als ik huiswerk heb doe ik dat later wel maar op vakantie wil ik niks aan mijn hoofd hebben. Momenteel heb ik net de tentamenweek achter de rug en ik merk nu ook heel erg dat ik tijd voor mezelf nodig heb. Even helemaal tot rust komen en niet meer aan school denken. Helaas is dit niet mogelijk want ik moet nog een opdracht afmaken. Het is zo moeilijk dat ik me er niet op kan focussen. En als ik die af heb, begint periode C alweer… Summer, I need you!

Warme zomeravonden
Warme zomeravonden op het strand zijn nog wel het fijnst. Afgelopen zomer heb ik ook vaak op het strand gepicknickt. Ik hou heel erg van zonsondergangen dus ik vind het ook altijd heel speciaal om een zonsondergang op het strand mee te maken. Ik woon ook wel in de buurt van het strand dus als we ergens gaan borrelen, gaan we al snel naar strandtentjes.

Zomerdeuntjes
De zomerdeuntjes, wie houdt er nou niet van? Muziek, zon en een drankje erbij. Nu dat ik een rijbewijs heb heb ik al veel zin om in de zomer te rijden. Met de ramen open en met fijne muziek. Afgelopen seizoen zijn er al een paar nummers uitgebracht waarvan ik denk “ja, jij wordt dit jaar een van mijn zomerdeuntjes”. Voorbeelden hiervan zijn Firestone van Kygo ft. Conrad, Cheerleader (Felix Jaehn Remix) van OMI en Real love van Clean Bandit ft. Jess Glynne.


Kygo ft Conrad – Firestone


Omi – Cheerleader (Felix Jaehn Remix)


Clean Bandit ft Jess Glynne – Real Love

Wat is jullie favoriete seizoen?

Geef een reactie

