LIFE LATELY #1: TENTAMENS, TREINSTORING EN ZIEK ZIJN

IMG_0034

Iets nieuws! Vanaf nu schrijf ik iedere week een life lately. Ik weet nog niet of ik dit vanaf nu op vrijdag of zondag ga posten. Deze keer op een vrijdag omdat ik even wil melden dat ik geen tentamens meer heb! Bij deze wil ik koffie en Red Bull bedanken voor hun steun tijdens deze moeilijke tijden. Zonder jullie had ik het niet gekund. Ik heb weer tijd om te bloggen! De laatste dagen waren redelijk pittig en heb dus helemaal geen tijd gehad om te bloggen. But I’m back. Deze eerste keer gaat het over tentamens, de stroomstoring rond Utrecht Centraal en ziek zijn. Lees mee!


De tentamens zijn eindelijk voorbij, thank god! Ik moet volgende week alleen nog een opdracht inleveren maar daar heb ik nu alle tijd voor. Het is een pittige opdracht dus ik ben blij dat ik me daar nu helemaal op kan focussen. Begin deze maand had ik een blaasontsteking en ik heb het gevoel dat ie weer terug is. De huisarts heeft hier nog niks over kunnen zeggen maar heb ik wel antibiotica voor één dag meegekregen. Dat moet ik vanavond dus innemen en de huisarts maandag weer bellen. Ik kan je vertellen dat een ‘blaasontsteking’ en tentamens niet heel goed samen gaan. Ik mocht tijdens de tentamens niet naar de wc, echt heel chill. Not.

Ik moest even bijkomen na mijn stressvolle dag gister. ’s Ochtends kwam ik erachter dat ik geen lenzen meer had dus zat ik heel vroeg al in de auto richting de Kruidvat. Toen snel weer naar huis zodat ik nog wat kon leren voor mijn laatste tentamen. Ik moest de trein om 12:41 hebben. Ik kijk altijd ruim van tevoren of er geen storing is omdat ik hier wel rekening mee moet houden. Ik studeer namelijk in Utrecht dus ik ben in totaal bijna anderhalf uur bezig. Als er dan een storing is moet ik eerder weg van huis. Natuurlijk extra belangrijk op dagen dat ik een tentamen heb! Rond half 11 keek ik op de NS app en zag ik een storing bij Utrecht. Ah nee, dit komt echt niet chill uit. Ik snel kijken of mijn treinen hierdoor uit zouden vallen. Nee, er stond dat mijn treinen nog wel reden. Omdat ik het alsnog niet helemaal vertrouwde heb ik een trein eerder gepakt. Eenmaal op Schiphol aangekomen zag ik dat de volgende trein naar Utrecht dus tóch was uitgevallen. Ik snel naar een conducteur om te vragen of de trein daarna wel ging. Dat kon hij nog niet zeggen. Hoe bedoel je, dat kan je nog niet zeggen? Ik moet om 14:30 op school zijn omdat ik een tentamen moet maken! Ongeduldig liep ik te ijsberen op station Schiphol. Wat moest ik doen? Terug naar huis en het tentamen gewoon niet maken? Wachten op de volgende omroep? Toen hoorde ik het. “Er rijden geen treinen naar Utrecht Centraal. We weten nog niet hoelang deze storing gaat duren”. Tuurlijk hoop je dat je zoiets nooit mee hoeft te maken, maar al helemaal niet op de dag van mijn laatste tentamen! Ik snel mijn broer bellen, in de auto naar Utrecht, verkeerde afslag gepakt. Uiteindelijk kwam ik 14:29 het lokaal binnenrennen en mocht ik het tentamen gewoon maken. Het fijnste is nog wel dat ik gewoon een goed gevoel heb over dit tentamen.

Momenteel lig ik lekker op de bank met een kopje thee. Heerlijk, even niet meer met mijn hoofd in de studieboeken. Dit weekend ga ik maar aan die opdracht werken en hopelijk heb ik hem dan voor het eind van de week af.

Hoe gingen jullie tentamens? Of moet je ze nog maken?

2 thoughts on “LIFE LATELY #1: TENTAMENS, TREINSTORING EN ZIEK ZIJN

  1. Oh die stress voor het tentamen is echt verschrikkelijk! Mooi dat je tentamens goed gingen:) Ik zit nu midden in mijn toetsweek en het gaat redelijk goed, behalve natuurkunde vandaag dan.. Haha.

Geef een reactie

