THE MESSY BUN

tumblr_my6ssy9anx1t4wmn7o1_500

De bun, we kennen ze allemaal wel. Zit je haar in de weg? een knot. Bad hair day? een knot. Een knot is een makkelijke oplossing voor veel verschillende dingen. Ik probeer zelf altijd de messy bun. Ik doe ongeveer 20 pogingen voor een messy resultaat. Met kerst had ik mezelf beloofd dat ik een mooie classy bun zou maken maar heb uiteindelijk toch voor krullen gekozen. Eigenlijk kies ik altijd voor de standaard knot maar er zijn zoveel leuke, verschillende buns die je kunt maken. Benieuwd? Kijk mee!


Desktop48

De knot combineren met een vlecht heeft een heel leuk effect. Het staat net iets vrouwelijker en het heeft een twist. Het is iets wat je niet vaak ziet. Ik ben niet goed in vlechten zonder spiegel dus ik zou dit niet zomaar tijdens de les in elkaar kunnen zetten. De knot rechts heeft ook een heel leuk effect. Je maakt eerst een vlecht en daarna rol je hem op als je normaal ook zou doen met je staart. Je kan de bun op heel veel verschillende manieren maken maar ik maak eerst altijd een staart en daarna rol ik hem om het elastiekje heen. Als je die techniek onder de knie hebt kan je makkelijk de knot rechts maken. I’m gonna try it! De knot linksonder vind ik helemaal festival ready. Hij staat schattig maar tegelijkertijd ook stoer als je hem combineert met een goede zonnebril.

9cb1a334de1a211cf0e50b5f0b7bad23

En daar heb ik natuurlijk een tutorial van gevonden! Volg deze voor hetzelfde resultaat. Ik ga dit zeker een keer proberen. Ik vind het een hele leuke variant. Als ik het eenmaal onder de knie heb ben ik van plan om dit als mijn go to bun te gebruiken. Het is net iets specialer en aparter.

Desktop49

Het lijkt misschien nog ver maar zal er sneller zijn dan we denken: het festivalseizoen. De vraag is steeds; wat moet ik nou met mijn haar?! Tijdens een warme zomerdag is het niet fijn om je haar in je nek te hebben. Je gaat zweten, het plakt en dan ziet het er gewoon niet meer uit. We found a solution! Een knot. Dit kan je dus ook opleuken met een headband. Afgelopen zomer heb ik een artikel geschreven over headchains en headbands en ik ben nog steeds heel enthousiast over deze trends.

Weet jij eigenlijk nog niet hoe je een leuke knot kunt maken? Volg deze tutorial!

15be69e8a26cfd8c541624c62a1ef8f9

Hoe draag jij je haar het meest?

One thought on “THE MESSY BUN

Geef een reactie

