DE KRACHT VAN GROENE THEE

DIY with the Sweetest Occasion

Het drankje dat steeds populairder wordt: groene thee. Ik drink behoorlijk veel thee. Ik geef toe dat ik groene thee in het begin echt niet te drinken vond. Hoe meer ik het ging drinken, hoe lekkerder ik het vond. In de herfst en winter maanden drink ik wel ongeveer 4 koppen per dag. Groene thee is ook een drankje dat veel gebruikt wordt om af te vallen. Hoe dan? Waarom is groene thee zo gezond?


Waarom is groene thee gezond?
Na water is thee de meest gebruikte drank ter wereld. Groene thee zit vol anti-oxidanten. De belangrijkste anti-oxidanten zijn polyfenolen. Deze hebben een antibacteriële werking en hebben een positief effect op de bloedsuikerspiegel, het hart, de lever en de bloeddruk. Ook werkt de thee kalmerend ondanks het cafeïne bevat. Drink de thee alleen niet voor het slapengaan want het zorgt ervoor dat je scherp wordt en je je beter kan concentreren! Ik drink het vaak tijdens het leren. Ik merk echt dat mijn concentratie veel beter is. Normaal ben ik heel snel afgeleid maar met groene thee kan ik me veel langer focussen op één taak.

Drink een paar koppen per dag
Groene thee helpt je afvallen omdat je meer energie verbrandt en tegelijkertijd afvalstoffen in je lichaam vermindert. Het versnelt ook je stofwisseling waardoor het afvallen ook sneller gaat. Dit komt omdat een snellere stofwisseling er voor zorgt dat je meer energie verbruikt. Als je groene thee als hulpje gebruikt tijdens het afvallen moet je het regelmatig drinken. Beperk het wel tot ongeveer 4 koppen per dag omdat het ook stoffen bevat waar je te veel van kunt hebben.

tumblr_m3po5wbPyR1qgiltqo1_500

Verwacht geen wonderen
Het is niet zo dat je nu gelijk moet stoppen met sporten en gezond eten. Groene thee is alleen een hulpje tijdens het afvallen. Het is een natuurlijk product dus je zult er niet ontzettend snel van afvallen. Voor een beter resultaat moet je het regelmatig drinken. Je lichaam gaat eerder over tot vetverbranding waardoor de kilo’s er sneller af zullen gaan.’

Het effect op je lichaam
Uit verschillende onderzoeken is gebleken dat groene thee goed is voor je lichaam. Het zou het risico op kanker verkleinen. Groene thee doodt de kankercellen zonder gezonde delen van de cel aan te tasten. Ook verlaagt het slecht cholesterol. Waarschijnlijk maak je je nog geen zorgen over je je cholesterol omdat dit meestal iets is voor oudere mensen. Maar je zult er natuurlijk wel minder last van hebben als je later ouder bent. Het vertraagt het verouderingsproces. Heel fijn, het helpt rimpels tegen te houden!

tumblr_lj221omrf11qh4zmuo1_1280

Heeft het alleen maar positieve effecten?
Nee, helaas is het niet allemaal positief. Omdat groene thee cafeine bevat kan het slapeloosheid veroorzaken. Ook bevat het tannines die de ijzeropname kunnen afremmen en dus ijzergebrek veroorzaken. Drink het dus met mate!

Ik heb frisdrank compleet vervangen door thee. Ik kies toch het vaakst voor groene thee omdat ik merk dat het een positief effect op mij heeft. Het is qua smaak niet de lekkerste soort thee die er is maar na een tijdje went het. Ik dronk altijd thee met sterke zoete smaakjes dus het is heel anders dan ik gewend was. Groene thee is dus wellicht geen wonderdrankje maar het past zeker bij een gezonde levensstijl. Genoeg positieve effecten, dus reden genoeg om een kopje groene thee te drinken!

Wat vinden jullie van groene thee?

4 thoughts on “DE KRACHT VAN GROENE THEE

  1. De groenen thee moet je inderdaad aan wennen ik vind hem ook niet lekker maar als je er van af valt dan ben ik om of even honing toevoegen dan is hij minder vies.

  2. Pingback: DE BESTE EN SLECHTSTE DRANKJES | Léonie Anouk

Geef een reactie

