YOU KNOW YOU’RE GETTING OLD WHEN…

speed-up-macbook-pro

I spent my entire childhood wishing that I was older. Now I’m older and this shit sucks. Ouder worden hoort er nou eenmaal bij. Ik woon op mezelf en ik merk steeds vaker dat ik ‘ouder’ word. Dingen waar ik vroeger helemaal niet bij stil stond worden steeds vaker een zorg. Een lege koelkast en het regent buiten? Toch maar even via thuisbezorgd bestellen. Je favoriete spijkerbroek willen wassen maar verder niet genoeg donkere was? Toch maar met de hand wassen. Ik heb een lijstje gemaakt met dingen waaraan ik merk dat ik ouder word.

You know you’re getting old when:

  • Een hele dag klussen in het nieuwe huisje van je beste vriendin
  • Was scheiden in verschillende kleuren omdat je niet wéér je was wilt verpesten
  • Boodschappenlijstje maken
  • Stofzuigen, stofzuigen en nog meer stofzuigen.
  • Niemand hebben die je wakker maakt als je je ’s ochtends verslaapt
  • Heel goed op je geld letten omdat je ook vaste lasten hebt
  • Maar toch ook genoeg geld overhouden voor leuke dingen
  • Koken. Of nouja, proberen want het mislukt nog vaak genoeg
  • Goed voor jezelf zorgen.

Ouder worden is natuurlijk niet allemaal negatief. Ik vind het ook ontzettend leuk om ouder te worden omdat ik steeds meer dingen mee mag maken. Zo heb ik 2 maanden geleden mijn rijbewijs gehaald en mag ik nu lekker in een auto’tje rijden. Ook vind ik het heel leuk om op Funda te kijken naar appartementen of kamers. Ik kan niet wachten tot ik iets voor mezelf heb en het helemaal naar mijn smaak in kan richten.

Wat vinden jullie stom aan ouder worden? En wat vinden jullie er leuk aan?

Geef een reactie

