PERSOONLIJKE UPDATE

Afbeelding

Wauw, wauw, wauw. Het is alweer een tijdje geleden sinds mijn laatste blogpost, maar ik heb het zo druk gehad. Mijn ouders waren weer een weekje in Nederland, dus dan ben ik 24/7 bezig met quality time. Ik heb dus ook heel weinig mijn laptop aangeraakt. Ik heb zoveel leuke dingen gedaan en meegemaakt. Ik ben happy, echt heel happy! Ik ben verliefd geworden op Utrecht. Utrecht is mijn nieuwe favoriete stad in Nederland. Eerst was het Amsterdam, maar ik moet zeggen dat ik Utrecht toch gezelliger vind omdat het kleiner is. Het voelt persoonlijker en dat pal aan de gracht zitten, kom op jongens, dat vinden we allemaal toch leuk?!

Opleiding

Ik heb een studiekeuze kunnen maken! Het wordt Digitale Media en Communicatie aan de Hogeschool Utrecht. Het is precies wat ik miste bij mijn vorige opleiding. Ik hoop dat ik nu wel lekker creatief bezig kan zijn. Het enige nadeel is dat het in Utrecht is. Ja, ik hoor je al denken ‘he, ze zei net toch dat ze Utrecht zo leuk vindt?!’. Ja, dat is ook zo maar ik moet vanaf mijn huidige woonplaats ongeveer 4 uur per dag reizen. Mijn vader heeft al gezegd dat het verstandiger is om pas te verhuizen nadat ik het eerste jaar helemaal heb afgerond. Hij heeft helemaal gelijk. Dadelijk heb ik een leuke kamer gevonden en kom ik erachter dat de opleiding weer niet helemaal is wat ik zoek… Dan zit je met zo’n kamer. Als ik er snel genoeg achter kom dat deze opleiding het wel is ga ik wel op zoek naar een kamer. Ik kan die 4 uur in de trein natuurlijk wel nuttig gebruiken, maar het gaat er juist om dat ik extreem vroeg op moet staan als ik half 9 moet beginnen. Ik ben heel benieuwd hoelang ik dat dan vol ga houden. Gelukkig doet de Hogeschool Utrecht aan een ‘matchingday’. Op die dag heb je een gesprek en kom je erachter of de opleiding wel bij je past.

Baantjes

Omdat ik nu eigenlijk al zomervakantie heb moet ik hoognodig een baan gaan zoeken. Stufi is gestopt en ik wil nog wel leuke dingetjes gaan doen. Ik ben wat dat betreft heel veeleisend, wat ik eigenlijk totaal niet mag zijn omdat ik geen werkervaring heb. Vandaag ben ik even goed achter mijn laptop gaan zitten en meerdere sollicaties de deur uitgestuurd. Nu maar hopen dat ik snel kan beginnen! Het is wel een fijn idee dat ik er tenminste wat voor heb gedaan.

Rijles

Oh jee, rijles. Deze week ga ik dat ook nog helemaal regelen. Ik ben zó bang om te beginnen. Ik denk dat het eenmaal wel meevalt als ik er echt mee ben begonnen, maar ik vrees hem nu al voor die eerste rijles. Ik vind het niet fijn om die controle te hebben.

Ik heb wel een goed gevoel over deze ‘zomervakantie’. Als ik een baantje heb en lekker rond tour in de auto zal ik heel trots zijn op mezelf. Ik ben namelijk heel erg van het uitstellen maar nu dat ik zoveel tijd heb moet ik toch écht iets met mijn tijd doen.

Geef een reactie

