HELP!

tumblr_static_tumblr_m4m4sfkhjp1r7w9a3

We hebben een klein probleempje! Ik zit de laatste tijd helemaal niet lekker in mijn vel en ga met tegenzin naar school. Mijn cijfers zijn gewoon niet fijn en de bedoeling was om mijn P te halen en na het eerste jaar te stoppen. Ik heb zo hard geleerd voor mijn her maar heb ‘m helaas niet gehaald. Dat betekend dat ik mijn P dit jaar niet meer kan halen. Wat moet ik nu?! Ik denk dat ik ga stoppen met mijn studie. Maar welke opleiding moet ik dan gaan doen? En waar? En hoe zit dat dan met stufi?

Zijn jullie gestopt met je opleiding? Hoe ben je met deze beslissing omgegaan? Ik wil namelijk heel graag jullie advies horen. Omdat mijn ouders in Engeland wonen heb ik aan hun steun niet heel veel en ze kunnen ook niet mee naar open dagen. Ik weet op dit moment echt niet wat ik met mijn leven moet.

6 thoughts on “HELP!

  1. Ah balen meid! Volg vooral je hart! Ik ben zelf nooit gestopt, maar wel aantal keer overgestapt. Je stufi moet je als je helemaal stopt terugbetalen. Als je overstapt naar een andere school of andere studie blijft je stufi gewoon doorlopen. Voor je prestatiebeurs moet je uiteraard wel een diploma binnen 10 jaar halen. Verdiep je goed in wat je wil! Doe wat tests en begin vooral niet zomaar aan een studie omdat je “iets” wilt doen. Ik ben nu net klaar met mijn bachelor en weet even echt niet wat ik nu wil qua master… Even goed rondkijken en je hart volgen! With love ♥ S.

    • Oh top! Ja ik ben ook van plan om ontzettend veel te researchen en gewoon genoeg mensen te spreken. Via via ken je altijd wel iemand die een hele leuke studie doet dus ik hoop echt iemand tegen te komen die een pracht studie doet en dat ik er gelijk verliefd op ben, haha. Bedankt voor je info, meid! x

  2. Wat voor opleiding doe je? Wat voor niveau? Beschrijf in een aantal woorden wat je echt leuk en interessant vindt? Wil je een studie dichtbij of mag het ook aan de andere kant van het land zijn? Misschien kan ik je stiekem een beetje helpen?

    • Ik doe nu Communicatie op HBO niveau. Het is echt moeilijk want ik wil later echt iets met evenementen en marketing doen dus opzich zit ik nu wel op een goede opleiding. Helaas verschilt deze opleiding echt per hogeschool en ik heb dus de verkeerde hogeschool gekozen.. Ik wil het liefst in Amsterdam, Leiden, Den Haag of Utrecht. Dus ik zoek wel iets dat nog een beetje op communicatie lijkt, maar meer de creatieve kant. Op mijn opleiding schrijven we bijv. alleen een communicatieplan voor een campagne maar we maken die campagne dan uiteindelijk niet. Ik wil zooo graag creatief bezig zijn. 😦

  3. Maar dan weet ik eigenlijk de perfecte opleiding voor je… alleen is het volgens mij heel duur, maar een vriendin van mij zit op de Fontys Academy for Creative Industries. Zij is er laaiend enthousiast over en voor zover ik weet is het heel actief! Ze ontwerpt zelf tijdschriften en websites en moet een blog bijhouden en moet de straat op en praat met bedrijven en moet alle nieuwe ‘happenings’ bijhouden! Ik hoop dat ik je hiermee help! Ik was al bijna aan het slapen, zag je antwoord op mijn telefoon en heb gelijk mijn laptop even aangegooid! Misschien dat je dus daar even kunt kijken!! Ik dacht in ieder geval zelf gelijk: dan heb ik de perfecte studie voor je!!!!

Geef een reactie

