GOED BEGIN VAN 2014: EEN DAGJE OFFLINE

Image

Ik heb nooit goede voornemens, maar nadat ik iedereen een gelukkig nieuwjaar had gewenst via whatsapp kwam ik met het idee om 2014 te beginnen met een dag geen telefoon. Ik ben eigenlijk gewoon 24/7 bereikbaar en het idee dat ik nooit echt tijd voor mezelf had benauwde me heel erg. Ik vond het dus een goed plan om een dagje niet bereikbaar te zijn. En wauw, wat was dat een heerlijke dag.

Ik had mijn telefoon op mijn bed laten liggen en begon het jaar met een wandeling over het strand en door de duinen. Omdat ik afleiding had miste ik mijn telefoon dus totaal niet! Ik ben zo blij dat ik in Zuid-Holland woon. Een wandeling door de duinen en over het strand is zo apart, vooral in de winter. Wel jammer, want ik had hele mooie foto’s kunnen maken. Ik gebruik meestal mijn telefoon om foto’s te maken, maar omdat mijn telefoon thuis lag kon ik deze keer dus geen foto’s maken.

Image

De reden waarom ik het meest met mijn telefoon zit is Whatsapp. Ik wil zo snel mogelijk alle berichtjes lezen die binnen komen. Echt zo’n gevoel dat je altijd up to date moet blijven. Maar ik moet zeggen, je mist Whatsapp niet heeel erg op zo’n dag. Natuurlijk had ik nog steeds het idee dat ik misschien iets belangrijks zou missen maar af en toe is het juist goed om niet connected te zijn. Ik heb heel goed na kunnen denken over 2014 en wat ik allemaal wil bereiken. Ik ben er zelfs achtergekomen dat ik deze zomer misschien wel bij een animatieteam in een warm land wil werken!

Wat zijn jullie goede voornemens?

Geef een reactie

