MY 2013 STORY

Image

Pfoe, wat een raar gevoel dat het morgen al de laatste dag van 2013 is! Heel apart, want dat gevoel heb ik totaal niet. Dat komt waarschijnlijk door het weer want het voelt ook heel apart dat we kerst al achter de rug hebben. Het enige waaraan ik merk dat het bijna oud&nieuw is omdat ik allemaal vuurwerk hoor buiten. Dit jaar was echt een van de beste jaren van mijn leven. Ik ben natuurlijk nog jong maar tot nu toe is dit een van de jaren waarin het meeste is gebeurd. Diploma gehaald, verhuizing, nieuwe studie.

Image

2013 is het jaar dat ik mijn middelbare school diploma heb gehaald. Ik heb het IB diploma. Heel onduidelijk en bijna niet bekend. Het is een internationaal diploma. Ik heb niet op een gewone middelbare school gezeten, maar op een internationale school. Op een internationale school kon ik dus niet het Nederlands schoolsysteem volgen. Het is meer Amerikaans. Met dit diploma kan je ook naar Amerika, maar ik wou zo graag terug naar Nederland.

Image

2013 is dus ook het jaar dat ik naar Nederland verhuisde. In juni hebben we mijn spullen ingepakt en naar mijn oude vertrouwde dorpje in Nederland gebracht. Ik heb 8 jaar in het buitenland gewoond. 3 jaar in Zweden en 5 jaar in Duitsland. Ik heb dat vaste ‘thuis’ gevoel heel erg gemist, dus ik wist heel snel dat ik in Nederland zou studeren. Ik wil vanaf nu echt aan mijn toekomst werken en niet weer die onzekerheid van; hoelang blijf ik in dit land wonen? Ik woon dus nu met mijn broer in het huis van mijn ouders. Mijn ouders wonen niet in Nederland, die zitten weer een paar jaar in Engeland. Eigenlijk is het dus een soort studentenhuis, voor twee studenten!

Image

Ook is 2013 het jaar dat ik mooie feestjes mee heb mogen maken. De hoogtepunten waren Kleurenblind en Life in Color. Ik weet niet wat het is maar ik hou van feestjes met verf of poeder, haha. Kleurenblind was in de zomer, net 10 dagen nadat ik naar Nederland verhuisde. Life in Color was een paar weken geleden. Ik ben ook echt van plan om in 2014 naar veel feestjes te gaan, want ik word er zo blij van! De hele dag niet aan je zorgen denken, gewoon lekker hard losgaan!

Photo on 06-10-12 at 17.06

Ja ja ja, ook is 2013 het jaar dat ik EINDELIJK 18 werd! Pfoe, wat gaat de tijd toch snel. Ik weet nog dat ik zo blij was op mijn 10e verjaardag, omdat ik eindelijk 2 van die nummerkaarsjes uit mocht blazen inplaats van 1. Nu kan ik al gewoon beginnen met rijlessen (lees: dit durf ik nog niet want ik ben een grote schijterd).

Maar 2013 is natuurlijk niet alleen maar zonneschijn geweest. Ik heb het ook moeilijk gehad. Mijn ouders die naar Engeland verhuisde, mijn opa die ons plotseling heeft verlaten, studiekeuze. Maar die dingen hebben me wel sterker gemaakt. Dus ik ben helemaal klaar voor 2014!

Maar ik moet zeggen, 2013 has been nice to me!

Geef een reactie

