MIJN DROOMBESTEMMING

Afbeelding

Blauw water, witte stranden, lekker weer. Helaas hebben wij dat hier niet in Nederland. Maar de Malediven, wat ben ik verliefd op die plek. Ook al ben ik er nog niet geweest, ik weet nu al dat het een van mijn favoriete plekken op aarde is. Mijn droomvakantie zou dus ook een vakantie op de Malediven zijn. Hij staat bij mij op nummer 1 Honeymoon plekken. Zelfs van de foto’s krijg ik het ultieme vakantiegevoel.

De Malediven zijn een een eilandengroep bestaande uit 1190 koraaleilanden ten zuidwesten van India. 200 eilanden zijn onbewoond en 88 van deze eilanden zijn toeristenoorden. Er zijn maar 9 eilanden groter dan 2 km². Daarom spreekt het mij al zo aan. Je hebt echt het gevoel dat je alleen bent.

Afbeelding

Afbeelding

Ik vind de Malediven heeeeel romantisch. Zoals je ziet kan je op meerdere plekken gewoon op het strand of water eten, of s’avonds met een wijntje en vuurkorfjes van het prachtige uitzicht genieten. Ik zie mezelf daar al helemaal zitten!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Omdat het eilanden zijn hebben de toeristenoorden heel veel gebruik gemaakt van het bouwen op water. Overal waar je bent kan je van het water genieten. Er zijn ook huisjes op het water waarvan de vloer van glas is, zodat je de visjes onder je ziet zwemmen. Mij lijken de Malediven zo leuk omdat het heel anders is dan ik gewend ben. Ik vind dat een vakantie heel anders moet zijn dan je thuis, want dan heb je echt het gevoel dat je kan ontspannen omdat je ergens ver weg bent.

AfbeeldingHet water is echt prachtig! 

Afbeelding

Op een van de eilanden kan je een ‘bootje’ huren. Dit is natuurlijk gewoon een hotel kamer, maar ik vind het idee super leuk. Omdat het op het water gebouwd is hebben ze er een soort thema van gemaakt. Zo te zien heb je hier ook weer een balkonnetje achterop, waar je ’s avonds weer van het prachtige uitzicht kan genieten.

Wat is jullie droombestemming?

Geef een reactie

